En 1398/03/28

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه کشاورزی به یک انقلاب، تحول و صیرورت درونی صددرصدی در رفتار، آموزش، پژوهش و فناوری نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و با حضور اعضای کمیته‌های تخصصی برگزار شد.

وی در این جلسه با تأکید بر لزوم تحول در نظام آموزشی و پژوهشی کشاورزی، گفت: در یک نظام مدیریتی، سخت‌ترین نقطه را باید برای تحول انتخاب کرد چرا که اگر این تحول صورت گیرد، به تبع آن مراحل آسان‌‎تر نیز متحول خواهد شد. درواقع باید نقطه آسیب‌پذیر مجموعه را برای تحول انتخاب کرد. از این رو ما رشته کشاورزی را در نظام آموزشی به عنوان نقطه تحول در نظر گرفته‌ایم.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تبدیل تهدیدهای حوزه کشاورزی به فرصت است

دکتر طهرانچی با بیان اینکه کشاورزی مملو از فرصت‌ها و تهدیدهاست، اظهار داشت: این موضوع که جامعه نسبت به رشته‌های کشاورزی اقبال نشان نمی‌دهد، یک تهدید به حساب می‌آید و در مقابل، بازار غذا و محصولات کشاورزی در کشور، فرصت بزرگ این حوزه است. از آنجا که کار یک مدیر تبدیل تهدید به فرصت است، دانشگاه آزاد اسلامی به این حوزه وارد شده تا تهدیدهای حوزه کشاورزی را به فرصت تبدیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن آسیب‌شناسی دلیل عدم اقبال به رشته‌های کشاورزی در کشور، گفت: یکی از این دلایل، نداشتن انطباق فعالیت‌های اساتید این حوزه با فعالیت‌های فرصت‌آفرین است و موضوع دیگر این است که نظام آموزشی و پژوهشی ما فرصت‌آفرین نیست. همچنین استارت‌آپ‌های زیادی در این حوزه فعالیت نمی‌کنند که نشان می‌دهد فناوری در حوزه کشاورزی در بستر تهدید عمل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کشاورزی به یک انقلاب، تحول و صیرورت درونی صددرصدی در رفتار، آموزش، پژوهش و فناوری نیاز داریم، تصریح کرد: اگر این رویه اصلاح نشود و این انقلاب صورت نگیرد، کاری از پیش نخواهد رفت. باید قبول کنیم که در این حوزه تغییر واکنشی پاسخگو نیست و ما به یک خلق آفرینش جدید و برنامه‌ریزی فعال نیاز داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکل آینده حوزه کشاورزی در کشور، نبود فناوران مسلط به دانش کشاورزی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بررسی این موضوع در پی حل آن است و برای آن برنامه دارد. البته تصمیماتی که امروز در دانشگاه گرفته می‌شود و اتفاقاتی که به تبع آن صورت می‌گیرد، بیست سال بعد در جامعه بروز و ظهور می‌یابد و ما باید با دقت عمل در این زمینه کار کنیم.

دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم بازمهندسی کشاورزی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا یک طرح ویژه دارد که با آموزش، پژوهش و فناوری کار می‌کند و برای عبور از بحران، یک کمیته تخصصی تشکیل داده است.

باید تحولی در نوع تربیت، آموزش و پژوهش دانشجویان رشته کشاورزی صورت گیرد

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روش آموزش در علوم کشاورزی صحیح نیست، گفت: دانشجو امروز تاب کار در محیط گلخانه را ندارد و این موضوع نیازمند یک تحول در نوع تربیت، آموزش و پژوهش دانشجویان این رشته است. ضرورت دارد این تحول در مقطع زمانی فعلی صورت بگیرد چرا که ممکن است در آینده با مشکلات بیشتری مواجه شویم. من اعتقاد دارم اگر در این حوزه یک قدم برداریم، هفتاد قدم ما را به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای کمیته‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی انرژی، تخصص و وقت کافی برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه کشاورزی اختصاص می‌دهند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار تحول در حوزه کشاورزی خواهد شد.

دکتر طهرانچی با اشاره به سیستم آموزشی کشور، تصریح کرد: ما در نظام آموزشی دو مسیر طی کرده‌ایم؛ یک مسیر مهندسی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی شده و دیگری مسیر پزشکی که مسئولیت آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است. وزارت بهداشت با یک نظام تربیتی درست، نیروی حرفه‌ای متناسب با شغل تربیت کرده و وزارت علوم در تربیت پژوهشگر فعال بوده است. بدون شک پژوهشگر برای کشور لازم است اما تربیت نیروی حرفه‌ای و کارآمد و متناسب با شغل، ضرورت بیشتری دارد. از این رو به دنبال این هستیم که آموزش کشاورزی را در چارچوب سیستم آموزشی پزشکی دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجوی رشته کشاورزی باید پس از فراگیری علوم پایه، بتواند در مزرعه‌های آموزشی حضور یافته و به طور عملی کار را فراگیرد تا بتواند با توانمندی وارد بازار کار شود. این موضوع نیاز به یک تحول بنیادین جدی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی تمام امکانات خود را برای تحول کشاورزی در کشور به کار می‌گیرد

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تمام امکانات خود را برای تحول کشاورزی در کشور به کار خواهد گرفت، گفت: ایده اولیه این تحول از سوی دانشگاه ارائه شده و اکنون زمان تلاش بی‌وقفه و مستمر است. البته اتفاقات خوبی نیز افتاده اما هنوز تا هدف نهایی فاصله داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در آینده باید دانشجویان رشته کشاورزی افزایش یابد، گفت: حوزه کشاورزی و غذا دارای بازار خوبی است. 5 میلیون خانواده به طور مستقیم با این حوزه مرتبط هستند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این تعداد باید افزایش یابد.

دکتر طهرانچی در پایان تأکید کرد: به صورت صریح و روشن سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی این است که در درآمد حاصل از کشاورزی، استاد و دانشجو باید ذینفغ باشند و این باعث ایجاد انگیزه و حرکت خواهد شد.

انتهای پیام/

تمامی مصاحبه های آزمون دکتری تخصصی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع تمام داوطلبانی که موفق به رسیدن به مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند، می­‌رساند که در سال جاری تمام مصاحبه های دوره دکتری تخصصی به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود.

آن دسته از داوطلبانی که در یک یا چند رشته گرایش در واحدهای دانشگاهی در سطح کشور حد نصاب نمره شرکت در مصاحبه این دوره را کسب کرده اند، لازم است برای هر رشته گرایش تنها در یک مرحله مصاحبه که در تهران برگزار می شود، شرکت کنند.

بدیهی است نمره کسب شده توسط داوطلب در مصاحبه یک رشته گرایش به منظور ارزیابی وی در کلیه واحدهای دانشگاهی انتخابی آن رشته گرایش که حد نصاب نمره علمی را کسب کرده، لحاظ خواهد شد.

داوطلبان به منظور ثبت نام برای شرکت در مصاحبه موظفند با مراجعه به سامانه https://www.azmoon.org به ازای هر رشته/گرایش مجاز به منظور حضور در جلسه مصاحبه مبلغ 920هزار ریال پرداخت و ‌ثبت‌نام کنند.

داوطلبان باید پس از ثبت‌نام از بخش گزارش وضعیت، رسید ثبت‌نام و پرداخت وجه مصاحبه را دریافت و آن را تا زمان شرکت در جلسه مصاحبه نگهداری کنند.

ثبت‌نام به منظور شرکت در مصاحبه تا ساعت 24 روز چهارشنبه 29 خردادماه ادامه دارد و عدم ثبت‌نام در سامانه به منزله انصراف خواهد بود.

زمان و نحوه شرکت داوطلبان در مصاحبه متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

حضور دکتر منظری توکلی در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران مدارس سما استان گیلان به میزبانی سما لاهیجان

نشست هم اندیشی معاونان و مدیران سما استان گیلان با حضور دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما، دکتر چیرانی رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان، دکتر محمد نیک پسند دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان، دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، معاونان سما انزلی، لنگرود و همچنین مدیران مدارس سما لاهیجان، لنگرود و انزلی به میزبانی مرکز آموزش های عمومی و مهارتی سما لاهیجان و سیاهکل برگزار شد.

 



به گزارش روابط عمومی سما، در این نشست صمیمانه دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما در سخنانی به تبیین مباحث راهبردی سما در حوزه مدارس و آموزشکده ها پرداخت.منظری توکلی در ابتدای سخنانش خاطرنشان کرد:«سیاست رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه این است که ما یک مجموعه هستیم و تفاوتی بین سما و سایر بخش های دانشگاه آزاد وجود ندارد.» وی خاطرنشان کرد:«باید به این باور و واقعیت  برسیم که ما  دانشگاه آزاد اسلامی و سما یک مجموعه واحد هستیم.»
وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای دانشگاه در اردیبهشت سال گذشته اظهار داشت:«در آن جلسه دکتر ولایتی در 5 دقیقه اول سخنانش پیرامون «اهمیت سما و آموزش های فنی و حرفه ای » صحبت نمود که روسای واحد ها به این نتیجه رسیدند که باید در مسیر سیاست های دانشگاه که تقویت حوزه «معاونت آموزش های عمومی و مهارتی» است حرکت کنند و بسیاری از همکاران ما این پیام را به خوبی دریافت و در همین راستا حرکت کرده اند.»



 




 وی سپس در باب اهمیت «آموزش های عمومی و مهارتی» از منظر دکتر ولایتی، به جلسه شورای سیاستگذاری فرهنگی هیات امنای دانشگاه آزاد که سه شنبه های هر هفته برگزار می شود نیز استناد نمود و افزود:«در مجموع  25 جلسه در این رابطه با حضور دکتر ولایتی برگزار شده است که در 23 جلسه آن تنها درخصوص سما بحث و تبادل نظر شد و دلیل این امر نیز نشان از اهمیت سما و گسترش آن از منظر دکتر ولایتی است؛ چرا که اعتقاد ایشان بر این است که اگر ما بخواهیم آینده دانشگاه را تامین کنیم باید از پیش دبستانی، مهد کودک و دبستان شروع کنیم. لذا ایشان بر تقویت این حوزه تاکید دارد و همه روسای دانشگاه باید پای کار بیایند تا بتوانیم آن گونه که شایسته است این سیاست ها را به بهترین نحو پیاده کنیم.»
منظری توکلی در ادامه سخنانش بار دیگر تاکید نمود:«سما و دانشگاه آزاد تفاوتی با یکدیگر ندارند و به همین دلیل نام سازمان سما را به «معاونت آموزش های عمومی و مهارتی» تغییر داده تا همه احساس کنند که ما یک واحد هستیم و در این زمینه تفاوتی بین دانشگاه و سما نیست. ما بر این باوریم که این مساله باعث ایجاد قرابت و وحدت بیشتر می شود.»


 



این عضو ارشد سما در ادامه سخنانش با اشاره به آمار دانش آموزانی گفت:« تعداد کل دانش آموزان کشور در سال 94 یازده میلیون و 400 هزار نفر بود که هم اکنون به سیزده میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است، این بدان معناست که 2 میلیون دانش آموز ظرف 4 سال به آمار دانش آموزی کشور( جامعه هدف سما) اضافه شده است. این تعداد در سال 1404 به شانزده  میلیون و 600 هزار نفر خواهد رسید؛ یعنی ما در آینده با افزایش دانش آموزی مواجهیم. اما در بحث دانشجویی آمار ما در سال 95 یک میلیون و 400 هزار نفر بود که امروز به یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده و این یعنی ما در حوزه دانشجویی با کاهش دانشجو در سطح کشور مواجه  هستیم. با توجه به آمار، هدف اصلی ما  توسعه مدارس خواهد بود.»
منظری توکلی سپس با تاکید بر ضرورت گسترش مدارس خاطر نشان کرد:« باید اولویت ها  را در زمینه راه اندازی مدارس رعایت  و ابتدا به تاسیس دبستان و پیش دبستانی اقدام کرد و بعد به فکر مقاطع بالاتر باشیم. زیرا اعتقاد داریم که اگر پیش دبستانی و دبستان راه اندازی کنیم برای 12 تا 13 سال دانش آموزان مان با ما خواهند بود و این سرمایه ارزشمندی در آینده برای خود دانشگاه خواهد شد.»
معاون آموزش های عمومی و مهارتی سازمان سما در بخش های پایانی سخنانش بار دیگر از دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد و همچنین از دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تقویت سما تقدیر و تشکر نمود و خاطرنشان کرد:«با توجه به این که سیاست های امروز دانشگاه انقباضی است و حق هیچ توسعه و ساخت و سازی ندارد ولی «معاونت آموزش های عمومی و مهارتی(سما)» مجوز دارد که در راستای توسعه فضاهای آموزشی خود گام بردارد، کما اینکه ما در بسیاری از استان ها مشغول ساخت مدرسه هستیم و این نیز نشانه دیگری بر توجه دانشگاه آزاد به سما است. در این راستا تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسامی موظف شده اند که امکانات و فضاهای بلا استفاده شان را در راستای توسعه کمی و کیفی و بدون دریافت هیچ گونه ای هزینه ای در اختیار سما قرار دهند زیرا بر این باوریم که در آینده ای نزدیک فواید این کار به خود دانشگاه  نیز بازخواهد گشت.»


 



دکتر منظری توکلی در زمینه «وجود نیروی مازاد بر نیاز» با توجه به کاهش دانشجو خاطرنشان کرد:«به هیچ عنوان نیروهای دانشگاه اخراج نخواهند شد بلکه با ایجاد مدرسه و جذب افراد توانمند در مدارس به کارگیری خواهند شد.»
بخش پایانی صحبت های دکتر منظری توکلی بشارتی بود که به آموزشکده های سما داد و گفت:« بزودی جذب دانشجو در مقطع کارشناسی به آموزشکده های سما داده شود که این خبر بارقه ای از امید در کارکنان و اساتید سما ایجاد خواهد نمود.»لازم به ذکر است که در این جلسه ابتدا دکتر بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گزارش کاری از روند کارهای سما و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ارائه نمود.
در این جلسه همچنین دکتر چیرانی رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان و دکتر محمد نیک پسند دبیر شورای سیاستگذاری استان گیلان نیز به بیان دیدگاه های خود در مورد توسعه مدارس سما پرداختند.
دکتر چیرانی در صحبت هایش ضمن ارائه آماری در مورد فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان که در 19 مرکز فعالیت می کند و 33 هزار دانشجو دارد که 3500 نفر در سما مشغول تحصیل بوده و همچنین به آمار 3750 نفری دانش آموزان سما استان اشاره کرد.
چیرانی در ادامه از ارتباط خوب با دستگاه های اجرایی استان نیز خبر داد و همچنین تجربه خوب کارکنان دانشگاه را فرصتی برای توسعه و پیشرفت دانشگاه و سما عنوان نمود.
وی در ادامه به «گسترش مدارس مطابق با سیاست های ابلاغ شده از دانشگاه»، «افزایش کیفیت برای جایگاه و برند سما»، «مدیریت هزینه ها»، «تاکید بر مسائل فرهنگی بویژه تاکید بر رابطه مدرسه و خانواده» به عنوان مواردی ذکر نمود که با جدیت در این استان پیگیری و اجرا می شود.
دکتر محمد نیک پسند دبیر شورای سیاستگذاری سما نیز در سخنانی ضمن تشکر از دکتر منظری توکلی، دکتر چیرانی و دکتر بیدریغ و مهندس مرادی به خاطر اختصاص وقت به سما تقدیر نمود و از سما لاهیجان نیز به خاطر میزبانی این نشست صمیمانه  و راهبردی تشکر کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:«در راستای اهداف سازمان سما و در جهت تقویت کیفیت مدرسه داری در سما سعی کردیم در سما استان گیلان برای هر مقطع تحصیلی حداقل یک مهارت به دانش آموزان بیاموزیم و این حداقل کاری است که انجام می شود.»



 



این عضو ارشد سما استان گیلان از زحمات دکتر چیرانی و دکتر بیدریغ و سایر روسای واحد های استان ها به خاطر همکاری ویژه با سما نیز تقدیر و تشکر نمود.
نیک پسند از تلاش سما استان برای به کارگیری از ظرفیت نیروهای سمایی در بخش های مدیریتی و مدارس سما خبر داد و خاطرنشان کرد:«در موارد معدودی که کمبود نیرو هست و یا به صلاح است که از نیروهای بیرونی استفاده کنیم از نیروهای آموزش و پرورش استفاده می کنیم در غیر این صورت سما توسط سمایی ها اداره می شود.»
وی در ادامه به اهمیت تبلیغات برای معرفی سما اشاره نمود و خاطرنشان کرد:«در رقابت با سایر مدارس خصوصی و غیر انتفاعی  که توسط اشخاص اداره می شود باید برای معرفی سما به تبلیغات اهمیت ویژه ای بدهیم، برای این کار باید از ظرفیت صدا و سیما و روزنامه ها بهره ببریم که مطمئنا می تواند برای برند شدن سما بسیار موثر باشد.»
لازم به ذکر است در ادامه این جلسه هر کدام از مدیران مدارس به ارائه گزارش مدرسه و بیان مشکلات و پیشنهادات شان پرداختند و برای حل مشکلات راهکارهای مناسبی از سوی دکتر منظری توکلی ارائه گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت:‌ اگر بتوان همه رشته‌ها را با بازار کار و صنعت ارتباط داد، کیفیت تحصیلات بالا رفته و اشتغال نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سیروس بیدریغ ظهر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ایران را کشور برترین‌ها و اولین‌ها نامید و اظهار کرد: کشور ما در بسیاری از حوزه‌ها، به‌ویژه پزشکی در جهان سرآمد بوده و دانشمندان بزرگی همانند ابوعلی سینا در این کشور تربیت یافته‌اند. کتاب قانون وی سال‌ها در جهان به‌عنوان کتب مرجع تدریس می‌شد و این نهضت و افتخارات امروزه نیز می‌تواند با همت شما جوانان تکرار شود.

وی برگزاری مراسم جشن فارغ‌التحصیلی را یکی از وظایف ذاتی دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود:‌ شما دانشجویان بعد از سالیان متمادی درس خواندن و تلاش، اکنون فارغ‌التحصیل شده‌اید. این موضوع باعث خوشحالی والدین شما و  سرافرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان شده؛ زیرا چنین نیروهای متخصصی تحویل جامعه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان پرستاری را از بهترین رشته‌های این واحد دانشگاهی نام برد و گفت: یکی از مزایای رشته پرستاری، ارتباط آن با بیمارستان‌ها است.اگر بتوان همه رشته‌ها را با بازار کار و صنعت ارتباط داد، کیفیت رشته‌ها و تحصیلات بالا رفته و اشتغال نیز افزایش می‌یابد.

بیدریغ رشته‌های علوم پزشکی را نیاز امروز جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به اشتیاق جامعه پیگیر آوردن برخی از رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی هستیم.

به گزارش آنا، قرائت سوگندنامه، اهدای تندیس و لوح سپاس، اجرای استندآپ کمدی و مسابقه از سایر برنامه‌های جشن فوق بود.

انتهای پیام/

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل گفت: اشتغالزایی از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های این واحد دانشگاهی است.

سیروس بیدریغ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لاهیجان بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از ایده‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی حمایت می‌کند، اظهار کرد:  از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به‌ویژه منطقه شمال کشور برای ارائه ایده‌ها دعوت به همکاری می‌شود.

وی اشتغالزایی از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ذکر کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان منابع طبیعی و کشاورزی می‌توانند با مراجعه به این واحد دانشگاهی از امتیازهای مراکز رشد، آزمایشگاه و مشاوره کادر هیئت‌علمی قوی استفاده کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان خود را تأسیس کنند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: تأسیس این‌گونه شرکت‌ها از اهداف این واحد دانشگاهی است، زیرا این شرکت‌ها می‌توانند برای ایجاد اشتغال و حل مشکلات حاکمیتی کمک کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، زیست‌بوم گیلان و شهرستان لاهیجان را مناسب با توسعه صنایع مرتبط به کشاورزی و منابع طبیعی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با دارا بودن استادان و دانشجویان متخصص و مزارع کشاورزی، کاشت برنج و پرورش دام می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی فراهم کند.

بیدریغ رشته‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را متنوع ذکر کرد و ادامه داد: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌هایی نظیر شیلات، مهندسی علوم و صنايع غذايی، علوم و مهندسی محیط‌زیست، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی آب، مدیریت بازاریابی، مهندسی فضای سبز، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، گیاه‌پزشکی و مهندسی آبادانی طبیعت می‌تواند در  تمامی فرایندهای خلق ایده تا ایجاد محصولات کشاورزی و منابع طبیعی در کنار متخصصان و نوآوران باشد.

وی یادآور شد چندین فعالیت مبتنی بر کشاورزی و منابع طبیعی در سال گذشته باهمت شبانه‌روزی متخصصان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به ثمر رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای در مزارع کتشال و سوستان، برداشت بیش از پنج تن برنج، پرورش طیور با استفاده از خوراک سالم و کاشت درختان میوه که به‌صورت تجاری به بهره‌دهی می‌رسند ازجمله موفقیت‌های این دانشگاه در سال گذشته است.

بیدریغ با دعوت از متخصصان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی و کشاورزی سراسر کشور  برای ارائه ایده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: این واحد دانشگاهی با در اختیار گذاشتن امکانات موردنیاز، از ایده‌های تجاری‌سازی و درآمدزایی در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی حمایت و پشتیبانی می‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متخصصان و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۶ به دفاتر اداره پژوهش یا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، واقع در طبقه چهارم دانشکده علوم پایه و یا دفتر رئیس دانشگاه مستقر در طبقه پنجم دانشکده فنی و مهندسی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تلفن‌های (حوزه معاونت علمی ) ۴۱۲۳۰۵۶۱۰۱۳- ، (دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ) ۴۱۲۲۹۰۸۰۰۱۳  و ( داخلی ۳۵۵  و ۳۶۲ ) ۴۱۲۲۹۰۸۱۰۱۳ را آماده پاسخگویی به  هر نوع سؤال علاقه‌مندان دانست.

انتهای پیام/

دستورالعمل ارزیابی جامع و حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان انگلیسی برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل ارزیابی جامع و حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان انگلیسی برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به روسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی از سوی دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: نمره ارزیابی جامع کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی که در ارزیابی شرکت و نمره قبولی کسب کرده اند، دارای اعتبار بوده و در کارنامه ثبت شود. این دسته از دانشجویان می‌توانند نسبت به اخذ و ثبت رساله اقدام کنند. دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب کرده اند، می توانند تا قبل از دفاع از رساله نمره قبولی زبان را برابر ضوابط دانشگاه ارائه کنند.

دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب یا ارائه کرده اند، باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تأیید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. ثبت نام و اخذ رساله در نیمسال بعد مشروط به کسب نمره قبولی (یا قبول مشروط) زبان از جدول ابلاغی ذیل بند سوم است، در غیر این صورت نیمسال مربوطه مرخصی با احتساب در سنوات و با اخذ 25 درصد شهریه ثابت است.

براساس این بخشنامه آن دسته از دانشجویان ورودی 97 و ما قبل که آزمون جامع را اخذ کرده و یا خواهند کرد، ولی نمره زبان مورد تأیید دانشگاه را ارائه نکرده اند، می توانند در آزمون جامع شرکت کنند، در صورت قبولی در آزمون جامع باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تأیید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند.

دانشجویان ورودی 98 به بعد باید در نیمسال اول سال شروع به تحصیل (سال ورود) نسبت به ارائه گواهی زبان مورد تأیید دانشگاه و یا کسب نمره لازم براساس جدول زیر اقدام کنند، در غیر این صورت باید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت و متناسب با سطح در دوره های زبان دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. شرکت این دسته از دانشجویان در آزمون جامع منوط به ارائه مدرک زبان مورد تأیید دانشگاه است.

نام آزمون

حداقل نمره قبول مشروط برای شرکت در آزمون جامع

حداقل نمره قابل قبول برای دفاع نهایی از رساله

EPT-IAU

40

50

TOEFL (IBT)

52

65

TOEFL (PAPER BASE)

400

500

MCHE

40

50

TOLIMO

400

500

IELTS

4/8

6

در این بخشنامه تأکید شده است که با توجه به ابلاغ آیین نامه تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بخشنامه دانشگاه در خصوص نمره آزمون زبان مورد قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، بدینوسیله جدول عناوین آزمون های مورد تأیید دانشگاه به شرح ذیل جهت اجرا اعلام می شود.

نام آزمون

حداقل نمره قبول مشروط برای شرکت در آزمون جامع

حداقل نمره قابل قبول برای دفاع نهایی از پایان نامه

EPT-IAU

32

40

TOEFL (IBT)

41/6

52

TOEFL (PAPER BASE)

320

400

MCHE

32

40

TOLIMO

320

400

IELTS

3/84

4/8

انتهای پیام/

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات از روز گذشته ۱۸ خرداد ماه آغاز شده و تا ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت السلام مرتضی مطهری پور در نشست خبری که امروز در ساختمان عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد، به تشریح جزئیات بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان پرداخت و اظهار کرد: برنامه ریزی برای بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان از روز گذشته (۱۸ خرداد) آغاز شده و ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات تا ۲۷ خردادماه ادامه خواهد داشت و با توجه به کثرت مشتاقان زیارت، ۳۰ خرداد قرعه کشی بین ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۲۷ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: امسال دانشجویان با شرایط خاص و ویژه ای مواجه هستند. در زمان تعطیلات تابستان به سر می‌برند و فرصت خوبی برای این سفر است و مناسبت‌های ویژه ای در طول تابستان وجود دارد که می‌توان به روز عید غدیر، روز عرفه، ماه محرم و تاسوعا و عاشورا اشاره کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برای اعزام دانشگاهیان به عتبات ۳۵۰ کاروان برنامه ریزی شده است و زمینه سفر ۱۳ هزار نفر از دانشگاهیان فراهم شده است. به طوری که ۲۶۸ کاروان به صورت هوایی و ۸۲ کاروان به صورت زمینی اعزام خواهند شد.

مطهری پور با بیان اینکه دانشجویان دختر از ۲۷ تیرماه تا اول شهریورماه و دانشجویان پسر از اول شهریورماه تا ۱۵ مهرماه اعزام می‌شوند، افزود: حدود ۳۰ میلیون ریال برای سفرهای هوایی و ۱۵ میلیون ریال برای سفرهای زمینی به دانشجویان توسط یکی از بانک‌ها وام ارائه می‌شود و برای دانشجویان پسر مشمول نیز با سازمان نظام وظیفه و اداره گذرنامه هماهنگی به عمل آمده تا مجوز خروج این دانشجویان اخذ شود. در این راستا سال گذشته ۲ هزار مجوز خروج برای دانشجویان مشمول برای سفر به عتبات اخذ شد که امسال نیز همین حدود خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به دوره گذشته اعزام دانشجویان به عتبات گفت: در سال ۹۷ میزان ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از دانشگاهیان برای سفر به عتبات ثبت نام کرده‌اند که با توجه به نوسانات ارزی که وجود داشت، در نوع خود بی نظیر بود.

مطهری پور افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از تسهیلات وام بانکی استفاده کرده‌اند. برخی از دانشگاهیان نیز از صندوق رفاه دانشجویان وام گرفته‌اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۰۵ کاروان دانشگاهی اعزام شده‌اند و زمینه حضور poster21_low.jpg۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در عتبات ایجاد شد. ۵۲ درصد زائران اعزام شده، زائر اولی بودند و ۸۵ درصد آنها زیر ۴۰ سال داشتند. بالای ۴۳ درصد از اعزام شدگان دارای مدرک ارشد و دکترا بودند و ۶۲ درصد دانشجویان اعزام شده متأهل بودند.

معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان گیلان گفت: گفتمان عدالت و اجراى آن، نقش مستقیم در زمینه‌سازی ظهور دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، ظهر امروز نشست هم‌اندیشی حلقه صالحین با موضوع گام دوم انقلاب با الهام از فرایشات امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: جوانان به‌ویژه دانشجویان باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

اسحاق اثری یکی از دلایل عدم انقلابی کارکردن برخی از کارگزان را پیروی از خوی دنیاطلبی ذکر و ادامه داد: یکی از دلایل برخوردنکردن صحیح و نبود پاسخگویی مناسب به مردم، گزینش و استخدام افرادی است که زندگی و دنیاطلبی برای‌شان میزان است و به دنبال آسایش و رفاه خود و خانواده خویش هستند و درکی از لزوم پیشرفت انقلاب و رضایت‌مندی مردم از انقلاب اسلامی ندارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامى، انقلاب در احیاى ارزش‌های فراموش اسلام است، افزود: احیاى این ارزش‌ها زمینه‌ساز ظهور است. همین كه انقلاب توانست اثبات كند که مى‌شود طاغوت را نابود كرد، یعنی دمیدن روح امید در مستضعفان جهان. امیدی که بیشترین نیاز قبل از انقلاب مهدوى است. گفتمان عدالت و اجراى آن، نقش مستقیم در زمینه‌سازی ظهور دارد.

معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان گیلان، بیانیه گام دوم را بسیار غنی دانست و ادامه داد: بیانیه «گام دوم» از تمام جهات غنی است؛ چراکه طبق نظر رهبر جامعه اسلامی، امکان ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی را در ۴۰ سال گذشته را به دست می‌دهد. در این راستا می‌توان گفت بیانیه «گام دوم انقلاب» حائز ویژگی تاریخی و موقعیت زمانی است.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را از بسیاری از جهات منحصربه‌فرد ذکر کرد و افزود: در انقلاب‌هایی که در طول تاریخ در جهان رخ نمایانده است، بعد از مدتی شاهد عقب‌نشینی و عدول از اهداف اصلی بوده‌ایم؛ اما در انقلاب اسلامی و با بیانیه گام دوم شاهد شروع طراوت جدیدی در انقلاب اسلامی هستیم. در این بیانیه با نگاهی به گذشته، موقعیت کنونی و راهی پیش رو را همزمان می‌توان دید. در حقیقت جامع‌بودن بیانیه، نوعی منشور برای ادامه انقلاب با نگاه به گذشته را پیش روی مسئولان و مردم در نظام جمهوری اسلامی پدیدار می‌کند.