En 1398/09/22

 

روند برگزاری جلسه دفاع و انجام تسویه‌حساب دانشجویان كارشناسی ارشد

 

1) چگونگی انجام مراحل دفاع:

مداركی كه جهت انجام دفاع لازم است عبارتند از:

الف) فرم اعلام آمادگی دفاع فرم های 5 و7 (امضاء اساتید)  

ب) برگه وضعیت تحصیلی صادره از اداره آموزش

ج) یك نسخه پایان‌نامه تایپ شده    

هـ ) فرم اعلام تاریخ دفاع

- لازم است مدارك فوق پس از تكمیل بطور یكجا به دفتر امور پژوهشی دانشكده تحویل گردد:

الف) فرم اعلام آمادگی دفاع: فرم مخصوصی است كه دانشجو از دفتر پژوهشی دانشكده دریافت نموده و می‌بایست اساتید راهنما،‌ مشاور، ناظر (داور)، مدیرگروه و ریاست دانشكده پس از رویت پایان‌نامه، آنرا امضاء‌ نمایند.

ب) برگه وضعیت تحصیلی:‌ علاوه بر دریافت فرم اعلام آمادگی دفاع، لازم است دانشجو به اداره آموزش دانشكده مراجعه نموده و آخرین وضعیت تحصیلی خود را كه در فرم مخصوص تنظیم و به امضاء ریاست دانشكده رسیده، دریافت نموده و پس از تأیید اداره كل آموزش، به دفتر پژوهشی دانشكده ارائه نماید.

ج) یك نسخه پایان‌نامه كه بر اساس آئین‌نامه نحوه نگارش تایپ شده و به تایید استاد راهنما رسیده (در این مرحله صحافی لازم نیست) به همراه فرمهای بند الف و ب توسط دانشجو به دفتر امور پژوهشی دانشكده تحویل می‌گردد تا اشكالات نگارشی آن بررسی و مجوز دفاع دانشجو صادر شود. (پایان‌نامه پس از بررسی مجدداً به دانشجو اعاده می‌شود).

د) پس از هماهنگی با كلیه اساتید (راهنما، مشاور، ناظر (داور) و مدیرگروه) لازم است دانشجو فرم اعلام تاریخ دفاع كه در آن تاریخ و ساعت دفاع مشخص و به امضاء مدیرگروه رسیده را بهمراه سایر مدارك فوق به دفتر امور پژوهشی ارائه نماید. بطوریكه تاریخ تعیین شده در آن از زمان تحویل به دفتر مذكور حداقل ده روز فاصله داشته باشد. چهار روز قبل از تاریخ دفاع، دانشجو باید جهت دریافت دعوتنامه اساتید و مجوز دفاع مراجعه نماید. ضمناً صورتجلسه دفاع (فرم نمره پایان‌نامه) در روز دفاع به كمیته برگزاری جلسه دفاع تحویل داده می‌شود كه پس از امضاء آن توسط اساتید حاضر در جلسه و درج نمره باید بلافاصله به دفتر دانشكده تحویل گردد.

تبصره: دانشجویانی كه ملزم به ارائه مقاله/مقالات مستخرج از پایان‌نامه هستند (2 نمره از 20 نمره دفاع از پایان‌نامه اختصاص به ارائه پذیرش یا نسخه چاپ شده مقاله در مجلات معتبر دارد) لازم است در هنگام تدوین پایان‌نامه (قبل از مراحل دفاع) به دفتر امور پژوهشی دانشكده مراجعه و از نحوه تكمیل فرمهای مربوط به ارائه مقاله/مقالات اطلاع حاصل نمایند.

2) چگونگی انجام تسویه‌حساب

چنانچه دفاع دانشجو با موفقیت انجام شود (پایان‌نامه نیاز به اصلاح اشكالات مطرح شده در جلسه دفاع نداشته باشد) حدود دو هفته پس از تحویل صورتجلسه دفاع (یا مقاله) به دفتر پژوهشی دانشكده، دانشجو می‌تواند به آموزش دانشكده مراجعه و فرم تسویه‌حساب را دریافت دارد.  به هنگام تسویه با قسمت پژوهشی، لازم است 2 نسخه پایان‌نامه كه اولاً اشكالات نگارشی آن اصلاح و ثانیاً با جلد گالینگور آبی تیره صحافی شده بهمراه 2 نسخه CDحاوی متن پایان‌نامه و فرمهای ساختار بانك اطلاعاتی و چكیده پایان‌نامه (نمونه این فرمها در آئین‌نامه نحوه نگارش پایان‌نامه موجود است) به دفتر امور پژوهشی دانشکده تحویل داده شود. پایان‌نامه‌ها پس از تأیید حوزه  پژوهشی دانشکده به دانشجو اعاده می‌شود تا به اداره آموزش (کتابخانه) دانشكده و كتابخانه مركزی دانشگاه تحویل دهد. همچنین 2 نسخه CD ارائه شده می‌بایست پس از کنترل در حوزه پژوهشی دانشکده به  كتابخانه مركزی دانشگاه و مركز آمار، اطلاعات و رایانه تحوزه معاونت پژوهشی تحویل گردد.